Saturday, November 1, 2008

Koleksi Saya #8


SAMSUDIN WAHAB
"Akal Di Mata Si Badut"(Edisi 2/5)
Cetakan Lino
2008


OKU (sebuah Dansa Rasa)

Aku bukan siti zainon
Aku bukan raja ahmad
Aku bukan rahmat haron
Aku bukan pak samad

Aku orang kurang upaya
Lenggok bahasa tak seindah pujangga
Akal terus dangkal
Benak terus bebal

Aku bukan rahimidin
Aku bukan dinsman
Aku bukan baha zain
Aku bukan pyan

Aku orang kurang upaya
Mencuri basa basi orang-orang intelek
Merengus kritik dan komentar banal
Merayakan seni yang tak masuk akal…

Haneem Kaydeen
1 November 2008
12.30 am

7 comments:

SATIRA + KACAU said...

Sdr. Menjadi diri sendiri sudah sangat penting. Menulis dan berkarya bukankah memanifestasikan sesuatu dari dalam diri. Teruskan.

Satira + Kacau

SITI ZAINON ISMAIL said...

Haneem tidak perlu menjadi sesiapa. Kita bangga punya Haneem yang cantik manis ini. dari jemarimu dan hatimu mengalir jiwa baja, kental, dengan fikiran yang kadang mengejutkan. SENTAP dan SENDAWA saja kerap menyentak akal kita dengan citra lancang dan berani. Teruskan. Tahniah, kami yang renta ini ingin belajar dari pena ghairahmu.

abdullahjones said...

aduh, saya mengharapkan nama saya disebut disitu. haha.

guru besar haneem kaydeen said...

satir+kacau & prof ct,
Terima kasih..terharu pula dengan komentar kalians..

dollahjones, tunggu sajak merapu kedua nanti boleh sebut nama tuan hehe

Rahmat said...

tak layak puan nur hanim menjadi rahmat haron

hanim lebih besar lagi dari itu

aku ingat aku jer OKU...ko pun sama gak..tul ker???

puan nurhanim ialah godmother matriach of minimallay the malaysian art scene...

siapalah aku tanpa dokongan puan nur hanim

Rahmat said...

minimallay...tersalah ejaan...aku mengejapun tak betul...sebenarnya aku nak cakap

puan nurhanim paling kurangpun ialah the godmother matriach of the malaysian art world

guru besar haneem kaydeen said...

alamak..macamane ni mat...kaki aku dah rasa tak jejak tanah dah hahaha! kita semua ada peranan masing2 for the malaysian art world lah..thanks for being part of it