SANDIWARA DI PERAK


22 April 09 jam 3 petang aku sudah menanti di lobi Hotel Heritage Ipoh. Pelukis M.Aminuddin sudah berjaya menjerat aku ke dalam kancah sebuah sandiwara yang tak tercapai akalku..

Kami menyambut harijadi seorang amoi bernama Janet. Inilah sambutan harijadi yang paling remeh dan bermasalah. Hebatnya party ini hingga mereka terpaksa mengupah artist Amin dan Fadhil Idris untuk membuat 'instalasi' secanggih mungkin. Entah berapa belas kali hadirin terpaksa menyanyi 'happy birthday' dan Janet pula termengah-mengah meniup lilin pada kek berulangkali.Boring sungguh.

Sebenarnya aku terjebak dalam shooting scene harijadi sebagai pianist kehormat. hehe. Mujur saja hanya lagu Happy Birthday (yang aku ambil scorenya dari internet)yang diminta pengarah. Kerana aku sudah tidak begitu konfiden untuk membaca nota-nota Bach, Cezanne dan Beethoven lagi.

Tajuk drama ini 'Nur Ar-Rahman' terbitan RTM [cari makan beb ;)] di bawah pengarahan Asri Alias. Tunggu tayangannya pada bulan Ramadhan akan datang. Manalah tahu kot kot dapat melihat wajah cun melecunku nanti...kalau tidak pun mendengar petikan piano yang paling tak sedap itu..Wah! Femes giler! Hahaha




IPOH..segalanya mungkin
(pesanan ini dibawa khas oleh SENDAWA..kami tak hot, kami koool....:)

Comments

rahmat haron said…
hebat... :) ingatkan tadi sandiwara politik Perak..
nerve said…
wow jadi pelakon la pulop
FeRRaLyNn said…
i pun da blakon dlm drama ni...even jd extra..epi sgt coz i've learn somethg new...
hi ferra..awak yg mana satu agaknye..saya pun suka gak dapat pengalaman baru. selama maju jaya dlm bidang lakonan awak ok!

Popular posts from this blog

Koleksi Saya #4

Sundal Malam

NARATIF SENI RUPA MALAYSIA