Sunday, March 15, 2009

2 minutes to midnight...

Ada suara sinis menepuk-nepuk gegendang telingaku. “Makin politik blog kamu?”

Aku jawab, “Sukahati aku lah blog aku. Seorang seniman yang bertanggungjawab harus sensitif dengan persekitarannya bukan? Atau..seorang seniman yang sensitif harus bertanggungjawab terhadap persekitarannya bukan? Seni adalah politik macam juga politik adalah seni”

Dalam hati, "Kalau untuk yang jauh di Gaza pun ada yang sampai berpintal urat leher melaungkan keadilan, masakan untuk tanahair dan masyarakat sendiri sanggup diam membatu mati kutu. Sudahlah. Tanggalkan saja topeng itu. Pasang saja yang baru."

OK.. OK..esok aku kasi entri jiwanglah pulak!

4 comments:

Pyanhabib said...

lahabau!

Fa-T said...

lu punya blog lu punya suka.. kera yang cakap tu ade ke blog nyE!

rahmat haron said...

yg cakap2 sinis tu..tau tak siapa dia Puan Nurhanim ni..dia tau tak???

jgn cakap sebarang2

guru besar haneem kaydeen said...

ewah rahmat...jgn ler protect lebih2..siapalah aku ni hehe